Jak šetřit svá záda doma?

Myčku naplnit, pračku vyprázdnit. ŠUP do sušičky a za chvíli už pípá kuchyň, že je umyto! Když se to sejde, tak je domácnost pěkný kvapík a my se naohýbáme, naběháme. Rozhodně si nestěžuji! Je to vlastně perfektní možnost, jak se protáhnout po celém dni u počítače. Možná si říkáte, jak si u úklidu ulevit? Vždyť je to děs, občas se ani nenarovnám, bolí mne z toho všeho záda!

Mám tu pro vás několik tipů

Obvykle se k myčce ohneme s kulatými zády, přeštípneme bedra a pak musíme zalomit krk, abychom se dívali vpřed. Naše nádobí bude brzo spokojené, ale naše záda bohužel trpí. Všechna hluboká ohnutí jsou pro naše záda nevhodná, hlavně v bederním a krčním úseku páteře. Představte si jak sbíráte drobnosti ze země, zvedáte svoje děti, plníte pračku? Kde všude máte ohnutá kulatá záda???

Zapomeň na velblouda

Myčka je ale dobře přístupná za všech stran, a proto není problém při nakládání/vykládání myčky udělat široký dřep nebo ještě lépe výpad. Záda zůstanou zdravě ochráněna, zapojíte i svaly břicha a nohou.

Jak se obvykle k myčce sehneme?

🍟s napnutýma nohama

🍟ohneme se v bedrech

🍟zalomíme krk

Buď labuť s dlouhým krkem

Jak by to bylo pro naše záda milejší?

🍨Předklon by měl začít v kyčli

🍨Záda jsou napřímená

🍨Hlava a krk nyní může být v prodloužení


Nezapomeň na základy

Nakroč si a POKRČ NOHY, ODTLAČ SE CHODIDLY a DLANÍ, ZAFIXUJ PÁNEV, NADECHNI SE DO BEDER a můžeš začít:)

18121612_10155256884809127_4067932251443

Katka Machová

pohybový specialista

Miluji pohyb, miluji svoje tělo a učím se mu naslouchat. Náročné životní období mne přivedlo k hledání cesty zpět k mému tělu. 

 

Pomáhám lidem uvolnit ztuhlé svaly, odstranit svalovou bolest. Provázím své klienty cestou pohybu víc jak 10 let. Zdravím pohybem již 3 roky. Stala jsem se pohybovým specialistou a svoje zkušenosti  předávám dál, aby se i jiní lidé mohli stát sami sobě terapeutem.